Πως επηρεάζεται στα αλήθεια η γήρανση της επιδερμίδας από την έκθεση μας στο μπλε φώς (Blue Light) από τις οθόνες;

Μέχρι τώρα για την πρόληψη της πρόωρης γήρανσης λαμβάναμε σοβαρά υπόψη μας την προστασία από τις ακτίνες UVA και UVB. Οι ειδικοί όμως λένε πως αυτό δεν είναι αρκετό, καθώς η εξελισσόμενη έρευνα επιβεβαιώνει πως το μπλε φως που εκπέμπεται από τον ήλιο και τις ψηφιακές συσκευές είναι επίσης βλαβερό για το δέρμα μας.

Ενώ είμαστε προσκολλημένοι στις οθόνες μας, αργά ή γρήγορα θα χαρακτηριστούμε ως αυτοί που «γεράσαμε» την γενιά μας. Με τους Millenials να ανοίγουν το τηλέφωνο περισσότερες από 150 φορές την ημέρα, και με τον υπόλοιπο πληθυσμό να περνά μέσο όρο 3 ώρες και 15 λεπτά την ημέρα στα smartphones, είμαστε σε σημαντικό βαθμό περισσότερο εκτεθειμένοι στο μπλε φως από ότι ήμαστε μέχρι τώρα μόνο από τον ήλιο.

Οξειδωτικό στρες: μακριά από εμάς!

Με μελέτες έχει αποδειχθεί πως το μπλε φως προκαλεί οξειδωτικό στρες στο ζωντανό δέρμα, γεγονός που συμβάλει στην πρόωρη γήρανση της επιδερμίδας μας. Μάλιστα το μπλε φως έχει την ικανότητα να διεισδύει βαθύτερα στο δέρμα σε σύγκριση με το φως από τις ακτίνες UVA και UVB.

Στην πραγματικότητα το μπλε φως φτάνει μέχρι το δέρμα, εκεί όπου ζουν το κολλαγόνο και η ελαστίνη. Αυτό μεταφράζεται ως: απώλεια της σφριγηλότητας και αύξηση των ορατών γραμμών. Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο το μπλε φως μπορεί να γεράσει το δέρμα είναι προκαλώντας μελάγχρωση.

Το οξειδωτικό στρες είναι υπεύθυνο για την γήρανση, την εκδήλωση ασθενειών και την πρόκληση βλαβών στα κύτταρα!

Για ποιον κτυπά η μελατονίνη;

Το μπλε φως θέτει επίσης σε κίνδυνο τον ύπνο ομορφιάς μας, διαταράσσοντας έτσι τον φυσικό κιρκαδικό ρυθμό μας (το βιολογικό μας ρολόι). Η έκθεση σε σημαντικές ποσότητες μπλε φωτός το βράδυ μπορεί να επηρεάσουν τον ύπνο, με αποτέλεσμα να μας γίνεται δύσκολο να κοιμηθούμε. Το μπλε φως επηρεάζει την ορμόνη του ύπνου, πιο επιστημονικά θα λέγαμε πως επηρεάζει το επίπεδο μελατονίνης στον οργανισμό μας.

Η μελατονίνη είναι μια ορμόνη που εκκρίνεται από το δέρμα μας, και ενεργοποιείται σε μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας με σκοπό να προετοιμάσει το σώμα μας για ύπνο. Όταν ο ήλιος δύει και κάνει την εμφάνιση του το σκοτάδι αρχίζει να παράγεται ενεργά η μελατονίνη, η οποία ελευθερώνεται στο αίμα. Συνήθως αυτό συμβαίνει γύρω στις 9μμ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αισθανόμαστε λιγότερο σε εγρήγορση.

 Σημαντικό είναι να γνωρίζουμε πως η μελατονίνη έχει ισχυρή αντιοξειδωτική, αντιφλεγμονώδη και αντιγηραντική δράση. Οπότε περιορίζοντας την παραγωγή της και κατά συνέπεια την δράση της, είναι σαν ανοίγουμε την πόρτα στο οξειδωτικό στρες να κυριαρχήσει στον οργανισμό μας.

Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει πως η έκθεση μας στο μπλε φως κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορεί να επηρεάσει τον συγχρονισμό του κιρκαδικού ρυθμού του δέρματος μας, κάνοντας τα κύτταρα του δέρματος να πιστεύουν πως ακόμα είναι μέρα. Αυτή η ψευδαίσθηση που δημιουργείται στα κύτταρα επηρεάζει τη φυσική διαδικασία ανάπλασης των κυττάρων τη νύχτα. Γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε ορατά σημάδια γήρανσης, ακόμα και σε μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια.

Κι όμως..

Είναι δύσκολο να το συνειδητοποιήσουμε αλλά είναι γεγονός πως οι καθημερινές μας συνήθειες μπορούν να έχουν καταλυτικές συνέπειες στην ποιότητα ζωής μας, αλλά και στην εξωτερική μας εμφάνιση που τόσο προσέχουμε και φροντίζουμε.

Αφιερώνουμε τόσο χρόνο καθημερινά για την φροντίδα της επιδερμίδας μας, ώστε να διασφαλίσουμε μια όμορφη, λαμπερή και νεανική όψη στο πρόσωπο μας και είναι κρίμα να καταστρέφουμε άθελα μας αυτό για το οποίο τόσο προσπαθούμε.

Αλλάξτε την βραδινή σας ρουτίνα και βελτιώστε την ποιότητα ύπνου σας για να έχετε τόσο βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

Για αρχή τοποθετήστε μεμβράνη προστασίας από το μπλε φως στο κινητό σας, ή ενεργοποιήστε τη ρύθμιση που απενεργοποιεί το μπλε φως εάν υπάρχει σαν επιλογή στη συσκευή σας (συνήθως ονομάζεται Φίλτρο Blue Light ή Νυχτερινή Λειτουργία).

Είναι καλύτερα να αποφεύγετε να βάζετε το κινητό σας πάνω στο κομοδίνο ή και γενικότερα σε κοντινή απόσταση από εσάς. Προτιμήστε να το αφήσετε περίπου 1 μέτρο μακριά από εσάς.

Οι ειδικοί συστήνουν να σταματήσετε την χρήση του κινητού, ή γενικότερα την έκθεση στις οθόνες (tablets, τηλεοράσεις κτλ) τουλάχιστον 30 λεπτά πριν πάτε για ύπνο.

Αξιοποιήστε αυτά τα 30 λεπτά και αφιερώστε χρόνο στον εαυτό σας. Μπορείτε να κάνετε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα ρουτίνας ομορφιάς που θα ακολουθείτε κάθε βράδυ. Εμείς σας προτείνουμε 7 συνήθειες, μια για κάθε βράδυ, που όχι μόνο θα σας βοηθήσουν να γεμίσετε αυτά τα 30 λεπτά, αλλά και θα σας αναζωογονήσουν.

Δευτέρα -Peel Off Mask

Η Waso Purifying Peel Off Mask της Shiseido αφαιρεί τους ρύπους και άλλες πηγές ξεσπάσματος που συσσωρεύονται στους πόρους, ενώ αφαιρεί τα νεκρά επιφανειακά κύτταρα του δέρματος για ένα λαμπερό δέρμα και ανανεωμένη λάμψη.

Τρίτη– Lifting Sleep Mask

Θα λατρέψεις την Le Lift Masque De Nuit Récuperatéur από την CHANEL. Πρόκειται για μια αντιγηραντική μάσκα ύπνου για το πρόσωπο, το λαιμό και το ντεκολτέ με άνευ προηγουμένου άνεση που βοηθά το δέρμα να ανακάμψει καλύτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας και μειώνει τα σημάδια κόπωσης. Εφαρμόστε την και κοιμηθείτε μαζί της. Το πρωί το δέρμα φαίνεται λείο, αναζωογονημένο, είναι υπέροχα απαλό και φωτεινό, όπως μετά από έναν καλό ύπνο.

Τετάρτη– Eye Mask

H Eye Contour Mask της Sisley βοηθάει σημαντικά στην μείωση και την εξομάλυνση των φουσκωμάτων κάτω από τα μάτια. Μια μάσκα ειδικά σχεδιασμένη για το εύθραυστο δέρμα του περιγράμματος των ματιών. Η σύσταση της βοηθάει ώστε εντός 10 λεπτών να ενυδατωθεί η περιοχή των ματιών και να μειωθούν τα σημάδια κόπωσης: – οι λεπτές γραμμές γύρω από το μάτι εξομαλύνονται ορατά – η οξύτητα και οι μαύροι κύκλοι μειώνονται ορατά – οι φυσικές άμυνες του περιγράμματος των ματιών ενισχύονται.

Πέμπτη– Hydrating Mask

H απαλή και ομαλή υφή της Petal Glow Radiance Replumping Mask του Diego Dalla Palma με το εκλεπτυσμένο άρωμα τριαντάφυλλου, την καθιστούν ως το πιο πολυτελές πολυαισθητήριο τελετουργικό για το πρόσωπο. Το τέλειο μείγμα από ροδοπέταλα και το επαναστατικό JALUROSE CPX κάνουν το δέρμα να αισθάνεται βαθιά ενυδατωμένο και απαλό. Με την πρώτη εφαρμογή το δέρμα σας θα ενισχυθεί και θα αναζωογονηθεί, καθιστώντας το απαλό και άνετο. Το δέρμα φαίνεται πιο λείο και πιο φωτεινό, σφύζει από νεανική φρεσκάδα.

Παρασκευή– Hair Mask

H Marine Moisture Mask από την Marlies Moller είναι μια έντονη μάσκα μαλλιών για επιπλέον λάμψη, υγρασία και άμεση ενέργεια. Αυτή η υπέροχη αναζωογονητική μάσκα με εκχυλίσματα μαργαριταριών και θαλάσσιων μέταλλων είναι πλούσια σε πολύτιμα αμινοξέα. Δίνει στα μαλλιά σας νέα δομή και ενέργεια.

Σάββατο– Eye Patch Mask

Για φρέσκα, νεανικά μάτια εμπιστευτείτε τα Advanced Night Repair Concentrated Recovery Eye Mask της Estee Lauder. Αυτά τα eye patches αναζωογονούν την εμφάνιση και την αίσθηση των ματιών σας από το στρες – από τις μεγάλες ημέρες μέχρι την έλλειψη ύπνου, ακόμη και τη ρύπανση. Σε μόλις 10 λεπτά, τα μάτια φαίνονται πιο ξεκούραστα, ανανεώνονται οι λεπτές, ξηρές γραμμές γεμίζουν καθώς το δέρμα βρέχεται με ενυδάτωση. Τα μάτια φαίνονται λαμπερά, εγχυμένα με φωτεινή νεότητα.

Κυριακή– Body Scrub

Τελειώστε την εβδομάδα σας και προετοιμαστείτε για την καινούρια με το French Pompon Body Scrub της Baija. Ένα προϊόν που περιέχει μια αποκλειστική φόρμουλα που συνδυάζει ποικιλία συγκέντρωσης φυσικών συστατικών. Αποτελείται από συστατικά με ευεργετικές ιδιότητες, όπως ροδόνερο, μεγάλους κόκκους απολεπιστικής ζάχαρης και φυτικό έλαιο. Αφήνει στο δέρμα σας ένα αξέχαστο άρωμα τόσο των Rose όσο και των Litchi.

Comments